|
Особливі освітні потреби
Для доступності осіб з особливими освітніми потребами вхід до закладу освіти обладнаний пандусом і кнопкою виклику.
Коли є потреба звернутися з дитиною в інклюзивно-ресурсний центр
• дитина почала пізніше гуліти, тримати голівку, тягнутися до іграшок, хапати їх, захлинається при смоктанні, із запізненням навчилася сидіти, повзати і ходити; • до трьох років у дитини не з'явилося мовлення, вона спілкується за допомогою жестів та окремих складів; • з іграшками і до цього часу гратися не може, лише на короткий термін дитину може привабити чужа або нова іграшка; • дитина неуважна, казки не слухає, не розуміє їх змісту, погано запам'ятовує вірші; • у поведінці дитини є моменти, які Вас хвилюють: малюк дуже рухливий, неслухняний або, навпаки, млявий, повільний, у нього повсякчас змінюється настрій; • Ви бачите ці особливості, але у Вас десь жевріє надія, що дитина переросте і буде такою, як і всі. • У дитини є труднощі в засвоєнні освітньої програми чи навчальних предметів. • Педагоги скаржаться, що у дитини с труднощі в навчанні, конфлікти в класі, агресивність • Дитина часто відчуває себе втомленою, не бажає вчитись, виконувати домашні завдання, відвідувати школу. • Дитина, на Ваш погляд, надто рухлива, або, навпаки, довго думає, гірше інших навчається, погано говорить.
Подати заявку на відвідування інклюзивно-ресурсного центру та отримати запрошення на консультацію можна онлайн за допомогою порталу. https://ircenter.gov.ua/static-pages/parents#На цьому порталі можна обрати найближчий ІРЦ, зареєструватись і прийти на прийом у призначений час без черг та очікування.
Перелік документів необхідних для проведення комплексної оцінки
• дитина почала пізніше гуліти, тримати голівку, тягнутися до іграшок, хапати їх, захлинається при смоктанні, із запізненням навчилася сидіти, повзати і ходити; • до трьох років у дитини не з'явилося мовлення, вона спілкується за допомогою жестів та окремих складів; • з іграшками і до цього часу гратися не може, лише на короткий термін дитину може привабити чужа або нова іграшка; • дитина неуважна, казки не слухає, не розуміє їх змісту, погано запам'ятовує вірші; • у поведінці дитини є моменти, які Вас хвилюють: малюк дуже рухливий, неслухняний або, навпаки, млявий, повільний, у нього повсякчас змінюється настрій; • Ви бачите ці особливості, але у Вас десь жевріє надія, що дитина переросте і буде такою, як і всі. • У дитини є труднощі в засвоєнні освітньої програми чи навчальних предметів. • Педагоги скаржаться, що у дитини с труднощі в навчанні, конфлікти в класі, агресивність • Дитина часто відчуває себе втомленою, не бажає вчитись, виконувати домашні завдання, відвідувати школу. • Дитина, на Ваш погляд, надто рухлива, або, навпаки, довго думає, гірше інших навчається, погано говорить.
Комплексна оцінка проводиться фахівцями за такими напрямками:
• оцінка фізичного розвитку дитини / визначення рівня її загального розвитку, відповідності віковим нормам, розвитку дрібної моторики, способу пересування тощо. Таку оцінку проводить вчитель-реабілітолог; • оцінка мовленнєвого розвитку дитини / визначення рівня розвитку та використання вербальної/невербальної мови, наявності мовленнєвого порушення та його структури. Таку оцінку проводить вчитель-логопед; • оцінка когнітивної сфери дитини / визначення рівня сформованості таких пізнавальних процесів, як сприйняття, пам’ять, мислення, уява, увага. Таку оцінку проводить практичний психолог; • оцінка емоційно-вольової сфери дитини / виявлення її здатності до вольового зусилля, схильностей до проявів девіантної поведінки та її причин. Таку оцінку проводить практичний психолог; • оцінка освітньої діяльності дитини / визначення рівня сформованості знань, вмінь, навичок відповідно до освітньої програми або основних критеріїв формування вмінь та навичок дітей дошкільного віку. Таку оцінку проводить вчитель-дефектолог.
|